Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In de onderbouw van het voortgezet onderwijs raken jongeren steeds meer in de puberteit. In de puberteit vinden snelle veranderingen plaats op biochemisch niveau waardoor lichamelijke en emotionele en sociale veranderingen zichtbaar worden.
Veel jongens zitten in deze periode nog volop in de groei. De meeste meisjes zijn aan het einde van deze periode volgroeid. De volwassen vormen van het lichaam zijn vaak niet in overeenstemming met hun emotionele ontwikkeling.
Veel jongens zitten in deze periode nog volop in de groei. De meeste meisjes zijn aan het einde van deze periode volgroeid. De volwassen vormen van het lichaam zijn vaak niet in overeenstemming met hun emotionele ontwikkeling.
Kinderen en jongeren leren hun lichaam steeds beter kennen en verzorgen. Ze herkennen wat gezond en ongezond is.
Op O.R.S. Lek en Linge wordt sinds 2011 met een zogenaamde uitstelkeuzeklas (UKK) gewerkt.
Binnen de Gezonde School-aanpak wordt gewerkt met vier pijlers: signalering, educatie, omgeving en beleid. Dit leerplankader sluit aan bij de pijler educatie.
Een gezonde leefstijl is geen alles-of-niks-kwestie, maar een kwestie van gedrag, een proces van voortdurend keuzes maken in wisselende situaties.