Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een beschrijving van de doelen en het gedifferentieerde onderwijsaanbod voor een bepaalde periode.
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.
Executieve functies zijn hogere cognitieve processen die nodig zijn om activiteiten te plannen en te sturen.
Het thema Sociaal-emotionele ontwikkeling richt zich op het dynamische proces waarmee kinderen en jongeren de fundamentele levensvaardigheden verwerven.
Op 30 maart vond de tweede netwerkmiddag van het LNT plaats rondom Meertaligheid op de basisschool. Een indruk van de bijdragen.
De leraar Engels voldoet aan het volgende profiel:
- Zij is vakleraar (Engels) en zo mogelijk ook groepsleraar;
- Zij is native of near-native English Speaking Teacher (EST);
De native speaker heeft een goede beheersing van het Nederlands op niveau B1/B2 van het ERK en kennis van het Nederlandse schoolsysteem;
De near-native leraar beheerst het Engels op C1/B2 van het ERK. - Zij gebruikt de doeltaal als voertaal in de klas;
- Zij heeft een professionele houding;
- Zij is bekend met vakdidactiek vreemdetaalverwerving van jonge kinderen, m.n. vvto;
- Zij is bereid tot bij- en nascholing in taalvaardigheid en vakdidactiek;
- Zij is bereid tot samenwerking en collegiale consultatie/intervisie met collega's;
- Zij is in staat om te differentiëren.
Spelletjes spelen doen is niet alleen leuk, het is ook een ideale manier om te leren. Ook als het gaat om het vergroten van de rekenvaardigheden van kleuters. SLO werkte daarom een groot aantal rekenspellen uit die leerkrachten kunnen inzetten in de klas. Natuurlijk voor de rekenontwikkeling van jonge kinderen, maar ook voor het ontwikkelen van hun executieve functies én hun sociaal-emotionele groei.