Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
Deze tekst zou zomaar in de nieuwe karakteristiek van de geactualiseerde kerndoelen kunnen komen te staan. Maar wat betekent dat voor ons, als leraar, als taalcoördinator, als taalexpert? Hoe kunnen wij het taalonderwijs zo vorm geven dat het kansen biedt voor alle leerlingen?
SLO organiseert op 7 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen Nederlands. Wij nodigen vakexperts en lerarenopleiders van harte uit voor deze bijeenkomst.
SLO organiseert op 15 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde.
In een brief aan de Tweede Kamer schetste onderwijsminister Wiersma gisteren de hoofdlijnen van het masterplan basisvaardigheden voor taal, rekenen-wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap in het onderwijs. Daarnaast wil hij op korte termijn een aantal acties nemen, waaronder het instellen van basisteams met onderwijsexperts die scholen kennis en ondersteuning bieden. SLO onderschrijft het belang van aandacht voor basisvaardigheden en ondersteunt de gecombineerde aanpak van korte en lange termijn acties.