Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Vragen/antwoorden rondom 10-14 onderwijs rondom wat leren de leerlingen? - inhouden van het curriculum
Het bewust, systematisch en cyclisch werken aan het verhogen van de opbrengsten: leerresultaten, sociaal-emotionele resultaten en tevredenheid van leerlingen, ouders en vervolgonderwijs.
De kandidaat oriënteert zich op het belang van beeldende kunst en vormgeving in de maatschappij.
Inhoudelijke samenhang kan gaan over samenhang binnen vakken of leergebieden, tussen vakken of leergebieden, en zowel binnen leerjaren als over leerjaren heen.
Deze pagina biedt inzicht in wat we doen aan trendanalyses en waar je de belangrijkste curriculaire ontwikkelingen en uitdagingen rond vakken en generieke inhoudelijke thema's kunt vinden.
De leerlingen leren bij de doelen onder 'mondeling taalonderwijs' en 'schriftelijk taalonderwijs' strategieën te herkennen, te verwoorden, te gebruiken en te beoordelen.
De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen.
De leerlingen leren eenvoudige teksten in het Fries te schrijven over alledaagse onderwerpen met het doel met anderen over die onderwerpen te communiceren.
De leerlingen leren hoofdzaken over geestelijke stromingen die in de Nederlandse multiculturele samenleving een belangrijke rol spelen, en ze leren respectvol om te gaan met seksualiteit en met diversiteit binnen de samenleving, waaronder seksuele diversiteit.