Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 58
Op dit moment buigt een ontwikkelteam Curriculum.nu zich over de vraag hoe ons kunst- en cultuuronderwijs er in hoofdlijnen uit moet zien. Kan datgene wat in andere landen is ontwikkeld daarbij dienen als inspiratiebron?
1 mei 2018
De afgelopen jaren werkte SLO met de Rijksuniversiteit Groningen en twaalf scholen samen aan de vertaling van een theoretisch kader voor cultuuronderwijs naar de onderwijspraktijk. Deze handreiking is het resultaat van die samenwerking. Het leerplankader biedt een structuur en een gemeenschappelijke taal waarmee cultuuronderwijs schoolbreed en in een doorlopende leerlijn kan worden ingericht en vormgegeven. Met behulp van dit kader kunnen leraren met elkaar bewuste keuzes maken voor de inhoud van hun onderwijs. De publicatie is in eerste instantie bedoeld voor cultuurcoördinatoren en leraren in primair en voortgezet onderwijs, en daarnaast voor schoolleiders, medewerkers van culturele instellingen en andere geïnteresseerden die hun cultuuronderwijs vanuit een fundament vorm willen geven.
3 februari 2015
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond kunst & cultuur.
23 augustus 2018
Vanuit dit leerplankader zijn de leerlijnen en de handreiking voor het speciaal onderwijs ontwikkeld.
24 juli 2019
Op deze pagina zijn bronnen geselecteerd die een inspiratie kunnen vormen voor het ontwikkelen van een visie voor het kunst- & cultuuronderwijs.
1 februari 2019
Reflectie is het herinterpreteren van een waarneming, gebeurtenis, ervaring en kennis.
18 september 2019
Cultuureducatie met Kwaliteit zet zich in om de kwaliteit van het cultuuronderwijs op basisscholen te verbeteren.
25 juli 2019