Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bij het beoordelen van het werk van leerlingen gebruikt de docent een correctievoorschrift. Het vaststellen en vastleggen van de beoordeling gebeurt op een transparante wijze.
SLO voert periodiek trendanalyses uit per vakgebied resulterend in een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
Dit thema diept het onderdeel literatuur uit, zodat je als school een weloverwogen keuze kunt maken: literatuur als onderdeel van de lessen in de betreffende taal of literatuur als een apart, met andere talen geïntegreerd blok (GLO: geïntegreerd literatuuronderwijs).
Kinderen voelen zich lang niet altijd eigenaar van hun eigen leerproces. Vaak zijn ze bezig met dingen waar ze niet direct de functie van inzien en waar ze ook niet altijd voor gemotiveerd zijn.
In iedere klas zitten wel leerlingen die moeite hebben met het behalen van de fundamentele doelen van het Referentiekader taal en rekenen. Hoe help je deze leerlingen verder?
Wat weten we over het uitgevoerde curriculum Nederlands? Via metingen en onderzoek krijgen we daar zicht op.
Kunst en cultuur is overal in onze directe omgeving en leerlingen vinden kunst vaak zonder veel moeite. Zo kun je met een potlood een ritme op een verwarming tikken, of bij een luizencape een ridderjas bedenken en dus ook een ridder zijn.
Op deze pagina's vind je informatie over het vak Engels en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.