Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor de gemengde en theoretische leerweg geldt naast eindterm MVT/K/4 leesvaardigheid ook de eindterm MVT/V/1. Beide eindtermen worden in het centraal examen van de gemengde en theoretische leerweg geëxamineerd en bepalen samen 50% van het eindcijfer.
Voor de gemengde en theoretische leerweg geldt naast eindterm MVT/K/4 leesvaardigheid ook de eindterm MVT/V/1. Beide eindtermen worden in het centraal examen van de gemengde en theoretische leerweg geëxamineerd en bepalen samen 50% van het eindcijfer.
In onderstaande twee tabellen is de eindterm MVT/K/4 gekoppeld aan een ERK-niveau en de betreffende ‘can do’-descriptoren uit Taalprofielen (Taalprofielen, 2015).
Een toetsmatrijs helpt de inhoud en het aantal opgaven van een toets in kaart te brengen.
In de onderstaande tabel is de eindterm MVT/V/1 gekoppeld aan een ERK-niveau en de betreffende ‘can do’-descriptoren uit Taalprofielen 2015.
In de onderstaande tabel is de eindterm MVT/V/1 gekoppeld aan een ERK-niveau en de betreffende ‘can do’-descriptoren uit Taalprofielen 2015.
Een toetsmatrijs helpt de inhoud en het aantal opgaven van een toets in kaart te brengen.
Langs welke weg zijn de eindniveaus 1F en 1S/2F te bereiken? Hoe is de opbouw van de leerstof voor de verschillende domeinen over de groepen 1 tot en met 8? Op deze vraag geeft SLO een antwoord in een reeks van vier publicaties die steeds één van de vier taaldomeinen uit het referentiekader behandelen.
De meeste leraren zullen de leesontwikkeling van hun kinderen volgen via leesvaardigheidstoetsen uit het leerlingvolgsysteem of uit methodes. Deze toetsen zijn summatief: je beoordeelt wat de leerling bereikt heeft aan het eind van een programmaonderdeel of bepaalde leerstof.