Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.
In de Vygotskiaanse theorie wordt hiermee een activiteit bedoeld die zich tussen het niveau van de actuele ontwikkeling en de naaste of nabije ontwikkeling bevindt. Een activiteit die uitdagingen en kansen biedt om een kind verder te brengen.
Bij het beoordelen van het werk van leerlingen gebruikt de docent een correctievoorschrift. Het vaststellen en vastleggen van de beoordeling gebeurt op een transparante wijze.
Bij het beoordelen van het werk van leerlingen gebruikt de docent een correctievoorschrift. Het vaststellen en vastleggen van de beoordeling gebeurt op een transparante wijze.
Met een aantal aanpassingen of andere accenten in het onderwijsprogramma kunnen scholen zorgen dat hun leerlingen goed voorbereid doorstromen naar havo en mbo.
Bij het beoordelen van het werk van leerlingen gebruikt de docent een correctievoorschrift. Het vaststellen en vastleggen van de beoordeling gebeurt op een transparante wijze.
Leerlingen die kunnen uitleggen wat hun leerdoelen zijn, dat wil elke leraar wel. Hoe pak je dat aan?
Leerlingen die reflecteren op hun inzet en aanpak, dat wil elke leraar wel. Hoe pak je dat aan?