Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op 18 januari vond de online themamiddag ‘TOS kinderen in de klas’ plaats. Stuurgroeplid Rianne de Wit schreef een impressie van de middag, met links naar aanvullende informatie.
Verslag van de themasessie 'De taalcoördinator als innovator' op donderdag 21 april 2022.
Er zijn inmiddels zoveel volgsystemen voor het jonge kind. Hoe weet je welk kindvolgsysteem het beste is voor jouw kinderen en voor jouw groep?
Lezen
Leerlingen leren om actief met teksten om te gaan en zo betekenis te verlenen aan een tekst. De didactiek richt zich daarbij op functionele leestaken, interactie, strategie-instructie, transfer en feedback.
Schrijven
Leerlingen leren uiteenlopende teksten schrijven en doorlopen daarbij de verschillende fasen van het schrijfproces. De didactiek richt zich op functionele, communicatieve schrijftaken, procesgerichte schrijfinstructie, scaffolding, werken vanuit genres en samen schrijven.
Mondelinge taalvaardigheid
Leerlingen leren effectief en sociaal met elkaar communiceren. Ze leren hoe ze zich moeten opstellen in een gesprek, zich goed uitdrukken, presentaties houden, luisteren naar presentaties en reflecteren op de vorm en mogelijkheden van taal en communicatie.
Op deze pagina vind je alles over formatieve evaluatie, wat je kunt gebruiken als schoolleider of kartrekker om formatief evalueren zichtbaar te maken in de school.