Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 492
Aardrijkskunde China als wereldmacht Opdracht: 'Evalueren' 1. Inleiding Al te vaak worden kwalificaties aan mensen, landen of voorwerpen toebedeeld in superlatieven. De beste voetballer ooit, het mooiste ontwerp, het sterkste land en ga zo maar door. Wanneer het voorkomt in reclames weten we dat ...
Behoort bij: Lesbrief Aadrijkskunde China Wereldwijs
30 april 2015
Aardrijkskunde bevolkingsspreiding in de VS Opdracht: ' A nalyseren '' 1. Inleiding Kaartanalyse en kaartinterpretatie behoren tot de belangrijkste geografische vaardigheden. Kaarten bevatten informatie, maar die is niet altijd direct zichtbaar. Het systematisch aanleren van kaartvaardigheden ...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Bevolkingsspreiding VS
30 april 2015
Aardrijkskunde de gesteentekringloop Opdracht: 'Creëren' 1. Inleiding Stenen en mineralen vormen letterlijk de grond onder onze voeten. Het verzamelen van gesteentes en mineralen is een hobby voor veel mensen. Het herkennen of determineren van gesteentes is een leuke en interessante opdracht vo...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde De gesteentekringloop
12 maart 2015
Aardrijkskunde Ontwerp een woonwijk Opdracht: ' Creëren ' 1. Inleiding Een kaart is één van de belangrijkste hulpmiddelen in de aardrijkskundeles. Om het werken met kaarten goed onder de knie te krijgen is het van belang om zelf eens te oefenen met het maken van een kaart. Een goede kaart heeft...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Ontwerp een woonwijk
12 maart 2015
Aardrijkskunde Ontwikkelingskenmerken met elkaar verbonden Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Hogere denkvaardigheden kunnen ook toegepast worden op de bestaande methoden. Deze opdracht is bedoeld om te gebruiken aan het eind van het hoofdstuk Latijns-Amerika en Afrika: arm en rijk van de Geo 1...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Ontwikkelingskenmerken
30 april 2015
Aardrijkskunde ruimte voor de rivier Opdracht: ' Evalueren' 1. Inleiding Beslissingen nemen die gevolgen hebben voor later, dat doen leerlingen de hele dag. Bij aardrijkskunde gaat het vaak over beslissingen nemen. Waar komt een nieuw voetbalveld of is daar een nieuwe woonwijk wel gewenst? Besli...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Ruimte voor de rivier
12 maart 2015
Aardrijkskunde: Verbanden leggen tussen foto's en landen Opdracht: Evalueren 1. Inleiding Vijf fotos vormen de basis voor deze opdracht. Tussen de fotos zijn (aardrijkskundige) relaties te leggen. Die relaties maakt de leerling op grond van het aardrijkskundige wereldbeeld dat hij/zij heeft. ...
12 maart 2015
Aardrijkskunde werken met klimaatgrafieken Opdracht: 'Analyseren" 1. Inleiding Klimaatgrafieken kunnen je veel vertellen over de ligging van een plaats. Deze opdracht laat leerlingen verschillende klimaatgrafieken analyseren en op de wereldkaart plaatsen. De klimaatgrafieken lijken op het eerste ...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Werken met klimaatgrafieken
12 maart 2015
Samenvatten met een sudoku: Stevigheid en beweging met Sudoku Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding Een (biologische) sudoku is een werkvorm die bij nagenoeg elk onderwerp gebruikt kan worden. Leerlingen krijgen twaalf begrippen voorgeschoteld. Negen daarvan moeten zij zodanig in de sudoku plaats...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Stevigheid en beweging met Sudoku
30 april 2015