Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 788
Werken aan vaktaal / taalgerichte vaklessen ontwerpen Draaiboek voor een professionaliseringstraject C oncept 1, 1 september 2013 Maaike Hajer , Bart van der Leeuw 2073910 2560320 Verantwoording 2013 SLO (nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling), Enschede In samenwerking met d...
Behoort bij: Werken aan Vaktaal Taalgerichte vaklessen ontwerpen
30 augustus 2016
Een nieuw verblijf! Opdracht : creëren 1. Inleiding Aan de hand van ontwerpstappen denken leerlingen na over de inrichting van een nieuw verblijf voor een dier naar keuze. Ze doen in verband hiermee onderzoek naar de leefomstandigheden van het dier. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruik...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Een nieuw verblijf
12 maart 2015
Spuiten, slikken, of toch anders..? Opdracht analyseren 1. Inleiding In deze opdracht gaan leerlingen onderzoeken op welke manier paracetamol kan worden gebruikt en hoe deze stof als medicijn door het lichaam gaat. Leerlingen passen daarmee de kennis toe die is opgedaan bij het verteringsstelsel ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Spuiten slikken of toch anders
12 maart 2015
Voedsel; hoe kies je bewust? Opdracht 'E valueren ' 1. Inleiding Aan de hand van wat leerlingen zelf al weten en na aangereikte informatie over keurmerken, buigen leerlingen zich over de vraag hoe je bewust keuzes kunt maken bij het kopen van voedsel. Daarbij worden zij gestimuleerd om producten...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Voedsel hoe kies je bewust
12 maart 2015
Walvisjacht verantwoord? Opdracht: E valueren 1. Inleiding Leerlingen gaan zich in deze opdracht een mening vormen over de walvisjacht in Japan. Is deze jacht nodig en mag de Japanner nog walvisvlees eten? Om de vaardigheid evalueren te oefenen doen de leerlingen een peer-beoordeling. Deze opdra...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Walvisjacht verantwoord
12 maart 2015
Cool Koales Opdracht: Gesprekken voeren en schrijven 1. Inleiding vak Engels schooltype / afdeling Vmbo-tl en havo leerjaar vmbo bbl / kbl leerjaar 4 vmbo gl/tl leerjaar 3/4 havo leerjaar 2/3 vwo leerjaar 2 tijdsinvestering 3 tot 4 lessen (50 minuten per les) onderwerp koalas secret hogere...
Behoort bij: Lesbrief Engels Cool Koalas
30 april 2015
I sense creativity Opdracht : C reëren 1. Inleiding vak Engels schooltype / afdeling vmbo leerjaar vmbo bbl / kbl leerjaar 3 vmbo gl/tl leerjaar 2 tijdsinvestering 2 of 3 lessen (50 minuten per les) onderwerp creative thinking hogere denkvaardigheid creëren * taaldoelen schrijven en ges...
Behoort bij: Lesbrief Engels sense creativity
30 april 2015