Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 788
Balthasar Gerards Opdracht: Evalueren 1. Inleiding 'Balthasar Gerards' is, zoals bekend, de moordenaar van Willem van Oranje. In deze opdracht moeten leerlingen beredeneren waarom mensen, in heden en verleden, heel verschillend hebben geoordeeld over de (daad van de) moordenaar van Willem van Ora...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Balthasar Gerards
12 maart 2015
De Beeldenstorm (1566) Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering 30-50 minuten Onderwerp De Beeldenstorm, horend bij tijdvak 5: tijd van Ontdekkers en hervormers (zestiende eeuw) / Vroegmoderne tijd Hogere...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm 1566
30 april 2015
Het begin van de Koude Oorlog Opdracht: Analyseren en evalueren 1. Inleiding Deze opdracht gaat over het uitbreken van de Koude Oorlog, om preciezer te zijn over de vraag wie er verantwoordelijk was voor het uitbreken ervan, de Sovjetunie of de Verenigde Staten. De vaardigheid die centraal staat ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Het begin van de koude oorlog
12 maart 2015
Wat kan nog meer - I Opdracht: Creëren . Inleiding Hieronder staat een korte opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (rekensommen) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer II , een vergelijkbare, uitgebreidere opdracht rond lette...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer I
29 mei 2015
Suggestie les / lessenserie Zuinig op je oren met oordoppen artikel lezen en reactie schrijven Schooltype, leerjaar Vmbo-tl, leerjaar 3 Tijdsinvestering 2 of 3 lesuren. Eventueel individueel schrijven als huiswerk laten doen. Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre centr...
Behoort bij: Oordoppen artikel lezen reactie schrijven BL
5 januari 2017
bjbj{P{P К2 Keuzes en dilemma's bij het leergebied Mens en maatschappij voortgezet onderwijs Jannet van Drie Lieke Meijs Han Noordink Michiel Spee Enschede, december 2004 VO/2640.001/D/04-847 Keuzes en dilemma's bij het leergebied Mens en maatschappij Verantwoording 2004 Stichting leerplanontwikkeli...
18 februari 2019