Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leren schrijven met peer response is een procesgerichte aanpak van het schrijfonderwijs:
Maak in het schoolbeleid een speerpunt van het versterken van leescultuur en leeshouding van leerlingen (én docenten). Breng met een enquête de leeshouding van de schoolbevolking in kaart, stel streefdoelen en maak concrete afspraken over activiteiten.
In de Vygotskiaanse theorie wordt hiermee een activiteit bedoeld die zich tussen het niveau van de actuele ontwikkeling en de naaste of nabije ontwikkeling bevindt. Een activiteit die uitdagingen en kansen biedt om een kind verder te brengen.
Deze exameneenheid dient getoetst te worden in het Schoolexamen, maar geldt alleen voor de gemengde en theoretische leerweg.
Uren spenderen aan correctiewerk en feedback geven, maar vervolgens merken dat leerlingen er te weinig mee aan de slag gaan.
Op deze pagina vind je een aantal inspirerende, ondertitelde lezingen en inhoudelijke blogs met veel links naar materialen van bekende experts op het gebied van formatief evalueren.