Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren informatie te verwerven uit eenvoudige gesproken en geschreven Engelse teksten.
De vakspecifieke trendanalyse van het schoolvak Nederlands betreft de sectoren primair onderwijs (po), onderbouw voortgezet onderwijs (vo-ob), vmbo bovenbouw en havo/vwo tweede fase.
Op deze pagina's vind je informatie over het vak Engels en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Voor het onderwijs zijn verschillende modellen ontwikkeld waarin de rol van de leerkracht ten opzichte van de leerling beschreven wordt. De organisatiemodellen zijn in grote lijnen in twee groepen te verdelen.
Een onderwijsprogramma dat leerlingen optimaal voorbereidt op doorstroom naar mbo of havo richt zich nadrukkelijk op functionele taalvaardigheid. Bij het (her)ontwerpen van lessen of lessenseries zijn twee uitgangspunten van belang.
Leervaardigheden in het vak Nederlands wordt voor alle leerwegen getoetst in het centraal examen en daarom ook gespecificeerd in de syllabus: De kandidaat beheerst een aantal strategische vaardigheden die bijdragen tot de ontwikkeling van het eigen leervermogen
Bij een goed onderbouwd schooladvies is de hele school betrokken. Die komt namelijk voort uit een visie op het bieden van gelijke kansen en een lerend schoolklimaat.