Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen koppelen eigen kennis (‘kennis van de wereld’) en ervaringen aan de inhoud van de tekst. Het gaat om kennis van het onderwerp en (bij verhalen en gedichten) ook om eigen gevoelens, ideeën, angsten, dromen, wensen, verlangens, normen en waarden.
Op deze pagina en op de pagina Denken in modellen wordt de Didactiek van modelleren uitgewerkt in leselementen die binnen het kader van een modelleeropdracht in volgorde aan de orde kunnen komen.
Een dynamisch model beschrijft het gedrag van een systeem in de tijd en wordt gekenmerkt door:1
De begintoestand van het systeem; De factoren die van invloed zijn op de verandering van de toestand; De tijdstap waarin de verandering plaatsvindt; De recursieve regel: nieuwe toestand := oude toestand + verandering.
Met een aantal aanpassingen of andere accenten in het onderwijsprogramma kunnen scholen zorgen dat hun leerlingen goed voorbereid doorstromen naar havo en mbo.
De streefniveaus die aan het einde van het vmbo voor het vak Engels haalbaal worden geacht.
Leesvaardigheid wordt in het eindexamen voor alle leerwegen opgenomen in exameneenheid MVT/K/4.