Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen moeten voor deze exameneenheid dus een persoonlijke reactie kunnen geven op gelezen fictie, waarbij de inhoud van het fictiewerk een belangrijk uitgangspunt is.
Voor het vmbo geldt dat de exameneenheid Fictie vergeleken kan worden met de omschrijving van het referentiekader taal voor het lezen van fictionele, narratieve en literaire teksten op 2F.
Richtlijnen voor het afnemen en evaluatie van het examen onderdeel fictie in het vmbo examen Nederlands.
Informatie over keuze literaire werken en opdrachten rondom Chinese literatuur.
Goede afstemming tussen het vo en het vervolgonderwijs is een gedeelde verantwoordelijkheid. Het gaat hierbij om afstemming van taalbeheersingsniveaus en taaldidactiek.
De vakspecifieke trendanalyse van het schoolvak Nederlands betreft de sectoren primair onderwijs (po), onderbouw voortgezet onderwijs (vo-ob), vmbo bovenbouw en havo/vwo tweede fase.
Maak in het schoolbeleid een speerpunt van het versterken van leescultuur en leeshouding van leerlingen (én docenten). Breng met een enquête de leeshouding van de schoolbevolking in kaart, stel streefdoelen en maak concrete afspraken over activiteiten.