Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het Docentontwikkelteam Nederlands (DOT) van het Aansluitingsnetwerk vo-ho Fryslân bestaat vier jaar.
Beschrijving van de tussendoelen voor de onderbouw havo/vwo voor het vak Klassieke Talen
In het centrum van het Slangmodel (succesfactoren samenwerking schoolvakken) staat de docent als expert. Alle elementen van het model beïnvloeden zijn of haar functioneren als professional.
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
De leerlingen leren over kenmerkende aspecten van de volgende tijdvakken: jagers en boeren; Grieken en Romeinen; monniken en ridders; steden en staten; ontdekkers en hervormers; regenten en vorsten; pruiken en revoluties; burgers en stoommachines; wereldoorlogen en holocaust; televisie en computer. De vensters van de canon van Nederland dienen als uitgangspunt ter illustratie van de tijdvakken.
De leerlingen leren over de belangrijke historische personen en gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis en kunnen die voorbeeldmatig verbinden met de wereldgeschiedenis.
In de preambule van het primair onderwijs worden drie kanttekeningen geplaatst bij de operationalisering van deze kerndoelen. Hierin worden ook leergebiedoverstijgende vaardigheden / 21e eeuwse vaardigheden aan de orde gesteld.