Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met ingang van het studiejaar 2022-2023 initieert SLO de leerstoel Curriculum Studies in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam.
Op 28 oktober promoveerde SLO’er Nataša Grgurina op het proefschrift ‘Getting the picture’. Daaraan voorafgaand organiseerde SLO een symposium over hoe modelleren en simuleren kunnen worden geïntegreerd in het Nederlandse curriculum.
Welke kennis en vaardigheden hebben havisten nodig in de praktijk? Dat is wat leerlingen gaan ontdekken met behulp van het praktijkgerichte programma!
SLO benadrukt in de tweede kamer dat er helderheid nodig is over de actualisatie van kerndoelen in het onderwijs.
SLO zoekt leraren en vakexperts die onderdeel worden van de teams die de kerndoelen voor Nederlands en rekenen-wiskunde gaan actualiseren.
Afgelopen voorjaar is door zeven vo-scholen en twee hbo-instellingen de Praktijkroute havo-Educatie ontwikkeld. Er ligt nu een conceptexamenprogramma voor de bovenbouw havo. We zijn op zoek naar pilotscholen die daarmee aan de slag willen gaan. Tijdens de online informatiebijeenkomst vertellen we je er meer over.
In het bewegingsonderwijs draait het om leren deelnemen aan beweegsituaties. Het is een proces waarin je als beweger leert wat je kunt, waar je goed in bent, wat je (niet) leuk vindt en waarom, wat je spannend vindt, waar je benieuwd naar bent, hoe anderen naar jou kijken als beweger/sporter.
Op 16 november 2022 overhandigde de vakvernieuwingscommissie de conceptexamenprogramma’s wiskunde vmbo aan het ministerie van OCW.