Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Dit rapport onderzoekt in hoeverre de examenprogramma's wiskunde in de vier leerwegen van het vmbo, op curriculumniveau aansluiten op het vervolgonderwijs (mbo en havo), op de beroepsgerichte profielvakken en op elkaar. Het onderzoek betreft zowel inhouden, complexiteit, wiskundevaardigheden als beheersingsniveaus.
SLO heeft in samenwerking met de vmbo-scholen van de roc's van Amsterdam, een leerlijn schrijfvaardigheid uitgezet. Deze publicatie bevat een voorbeeld van een opdrachtenlijn voor schrijven van niveau 1F naar niveau 2F van het Referentiekader taal en rekenen. Dit voorbeeld is tot stand gekomen door vier schrijfopdrachten van verschillende leerlingen te analyseren. Deze analyse geeft belangrijke informatie over wat er aan de schrijfproducten verbeterd kan worden. Hulpmiddel hierbij is een checklist die de docent kan gebruiken bij het optimaliseren van het didactische proces.
Welke instrumenten zijn bruikbaar bij het vormgeven van leerlijnen voor de kunstvakken?
Als aan het eind van het tweede leerjaar leerlingen voor een beroepsgericht programma kiezen is het niet vanzelfsprekend dat zij weten wat zij willen worden.