Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op dinsdag 17 mei organiseerde het LNT een vragensessie rondom de opvang van vluchtelingkinderen in het basisonderwijs.
In de handreiking Rijke gesprekken lees je wat voor gesprekken de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren en hoe je ze meeneemt in je onderwijs. Ook lees je wat dat vraagt van jou als leraar en van je leerlingen. In de twee bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries staan rijke gesprekken centraal.
In 2020 is het Europees Referentiekader (ERK) geactualiseerd. Er zijn nieuwe schalen en veel can do-beschrijvingen toegevoegd.
De vakspecifieke trendanalyse van het schoolvak Nederlands betreft de sectoren primair onderwijs (po), onderbouw voortgezet onderwijs (vo-ob), vmbo bovenbouw en havo/vwo tweede fase.
Bij communicatie is altijd sprake van twee partijen. Dit kunnen individuele personen zijn, die al dan niet in elkaars nabijheid
Het Landelijk Netwerk Taal biedt een onafhankelijk platform om kennis over taalonderwijs uit te breiden, om ervaringen uit te wisselen, om gebruik te maken van elkaars deskundigheid en gezamenlijk deskundigheid op te bouwen, en om gezamenlijke standpunten te formuleren.
Graag nodig ik je uit om deel te nemen aan de inspiratiessessie ‘Curriculumontwerp in de lerarenopleiding’ op woensdag 20 november van 15.00 -18.45 uur bij SLO in Amersfoort.
Doel van de sessie
Uitwisselen van kennis, ervaringen en gedachten over curriculumontwikkeling in de lerarenopleidingen.