Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een domein als verhoudingen vraagt om een heel andere taalvaardigheid dan bijvoorbeeld het domein meten & meetkunde. Welke taal staat precies centraal in een rekenles? Hoe kan een leerkracht 'door een taalbril' een rekenles voorbereiden? En welke talige ondersteuning is nodig tijdens de interactie met leerlingen? Op verschillende scholen zijn leerkrachten met deze vragen aan de slag gegaan.
De leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur.
Omdat de kern niet los gezien kan worden van de groene keuzevakken volgen hier voor een aantal keuzevakken enkele lessuggesties waarbij het mogelijk is aandacht te besteden aan duurzaamheid.
Hier vind je allerlei uitwerkingen voor de vakken natuurkunde, scheikunde en wiskunde.
Wat houden taal- en reken-/wiskundeonderwijs in? En aan welke doelen werk je wanneer? Dat lees je op deze themapagina.
De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen.