Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Ook in het po worden vak- en taaldoelen gelijktijdig ontwikkeld via contextrijk onderwijs: vol interactie en met taalsteun. Dit thema biedt informatie over bronnen en lesvoorbeelden.
In de publicatie Overzicht tussendoelen wiskunde havo en vwo wordt beschreven wat de leerlingen voor wiskunde moeten kennen en kunnen aan het einde van het derde leerjaar havo en vwo, dus op het moment waarop zij aan de tweede fase beginnen.
Een domein als verhoudingen vraagt om een heel andere taalvaardigheid dan bijvoorbeeld het domein meten & meetkunde. Welke taal staat precies centraal in een rekenles? Hoe kan een leerkracht 'door een taalbril' een rekenles voorbereiden? En welke talige ondersteuning is nodig tijdens de interactie met leerlingen? Op verschillende scholen zijn leerkrachten met deze vragen aan de slag gegaan.
Wat houden taal- en reken-/wiskundeonderwijs in? En aan welke doelen werk je wanneer? Dat lees je op deze themapagina.
Veelgestelde vragen voor het gebruik van de leerroutes Passende perspectieven voor de sectoren: po/sbo/so.
De leerlingen leren praktische en formele rekenwiskundige problemen op te lossen en redeneringen helder weer te geven.