Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
In dit domein staat niet de inhoud van taal centraal, maar de vorm. Het gaat hierbij om het reflecteren op taal als systeem.
Communicatie is belangrijk in beroepssituaties. Voor veel leerlingen is het gebruiken van passende taal lastig.
Weet je als leerkracht over welke competenties je moet beschikken als je Engelse lessen verzorgt in het primair onderwijs?
Inhoudelijke samenhang kan gaan over samenhang binnen vakken of leergebieden, tussen vakken of leergebieden, en zowel binnen leerjaren als over leerjaren heen.
Verslag van de themasessie 'De taalcoördinator als innovator' op donderdag 21 april 2022.