Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Om scholen te ondersteunen bij het versterken van de basisvaardigheden rekenen-wiskunde publiceert SLO een factsheet, stappenplan en adviezen.
Op 9 november jl. kwam voor het eerst het verkenningsnetwerk voor de praktijkgerichte programma’s van het havo (pgp-havo) bijeen.
Komend schooljaar 2023/2024 start de pilot Praktijkroute havo-Educatie (PRE). Leraren en de leerlingen van negen scholen gaan het conceptexamenprogramma van deze praktijkroute komend schooljaar beproeven. Afgelopen maand was de kick-off bij SLO.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
In het kader van het project Na Pisa de Lente (2020-2022), een initiatief van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands (WODN) van de vereniging Levende Talen Nederlands, in samenwerking met SLO, zijn onderstaande kennisclips ontwikkeld. Het project is gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Beide teams die voor Nederland uitkwamen voor de European Olympiad of Experimental Science (EOES) behaalden een zilveren medaille.
Verff Verhoeff (17 jaar, 6V) uit Vlaardingen van het Lentiz Groen van Prinstererlyceum in Vlaardingen is de winnaar van de 44e Nationale Scheikundeolympiade (NSO). De NSO werd gehouden van 7 t/m 14 juni aan de Universiteit Leiden. Mitchell Rikken (19 jaar, 6V) van het Lyceum Elst behaalde de tweede prijs. Kjeld Zwitserloot (16 jaar, 4V) van het Gymnasium Beekvliet in Sint-Michielsgestel en Jesse van der Waal (17 jaar, 5V) van het Stanislascollege Westplantsoen in Delft eindigden met exact hetzelfde aantal punten op een gedeelde derde plek. De vijfde prijs ging naar Guus Bukkems (17 jaar, 6V) van het Carolus Borromeus College in Helmond. Aan de NSO-voorrondes deden zo’n 3000 scholieren mee. Aan de finale hebben 20 leerlingen deelgenomen; vijftien uit 6 vwo, vier uit 5 vwo en één uit 4 vwo.
Met dit leernetwerk geven Voortgezet Leren en SLO scholen die in de breedte van het onderwijsprogramma met curriculumontwikkeling aan de slag willen een steuntje in de rug.
Welke kennis en vaardigheden hebben havisten nodig in de praktijk? Dat is wat leerlingen gaan ontdekken met behulp van het praktijkgerichte programma!