Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
ICT is niet meer weg te denken uit het moderne vreemde talenonderwijs. Het ondersteunt zowel het primair proces als het organisatorische proces.
Hier lees je wat formatief evalueren (niet) is. Hoe je het in het MVT-onderwijs vormgeeft. Waarom het een krachtig middel is om de kwaliteit van je MVT-onderwijs te versterken.
Informatie over de toenemende rol van contexten in het natuur en techniekonderwijs.
Formatieve toetsing is een verzamelterm voor toetsingsinstrumenten, activiteiten en procedures die gebruikt kunnen worden om het leerproces van leerlingen te ondersteunen.
De leeractiviteiten bij de vakinzichtkaart geeft leerlingen inzicht in de bij aardrijkskunde horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
Hoe zorg je dat elke leerling een passende plek krijgt in het onderwijs? Dat vraagt lef, hoge verwachtingen en beweging, aldus Annette van der Laan tijdens het webevent ‘Inclusiever onderwijs’.
Deze column gaat over het werken met leerlingen met Ernstig Meervoudige Beperkingen die onderwijs krijgen vanuit de Onderwijs Zorg Groep (EMB/OZG-leerlingen).
Kunst en cultuur is overal in onze directe omgeving en leerlingen vinden kunst vaak zonder veel moeite. Zo kun je met een potlood een ritme op een verwarming tikken, of bij een luizencape een ridderjas bedenken en dus ook een ridder zijn.