Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2266
Operationaliseren: v an evaluatie vraag naar vragen en/of kijkpunten Hoe kom je van een evaluatie vraag tot vragen voor een vragenlijst of interviewleidraad of kij k punten voor een observatieschema? Kortom hoe operationaliseer je de evaluatievraag? Bij het operationaliseren kan onderstaand ...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van interviewgegevens Schrijf ieder interview uit op hoofdpunten voordat u een volgend interview gaat houden (bij voorkeur binnen een dag na het houden ervan). Op deze manier voorkomt u verwarring van gegevens. Ga na op welke punten de int...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interp reteren van leerverslaggegevens Kijk de leerverslagen na en stel per vraag de scores vast. Als het leerverslag door leerlingen is gemaakt bekijk op welke punten de leerverslaggegevens overeenkomen met wat u in de basisvisie heeft aangegeven me...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van logboekgegevens Logboeken hoeven alleen bewerkt te worden als het er veel zijn (meer dan 10 bijvoorbeeld). Als u logboeken gaat bewerken, orden de gegevens dan naar de centrale evaluatievragen. Ga na op welke punten de logboekgegevens ...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van observatiegegevens Schrijf iedere observatie uit op hoofdpunten voordat u een volgende observatie gaat houden (zo mogelijk binnen een dag na het houden ervan). Orden de hoofdpunten naar de centrale evaluatievragen. De samenvatting kan,...
31 oktober 2016
Leerlingtoets Om te achterhalen wat leerlingen geleerd hebben, kunnen ze een toets maken. In sommige gevallen bevat het lesmateriaal zelf een toets. In andere gevallen zult u een aparte toets moeten ontwikkelen. Omdat toetsvragen afhankelijk zijn van de doelstellingen, inhoud en de werkvormen die...
Behoort bij: Toets SLO Leerplanevaluatie Taakhulp2 1
31 oktober 2016