Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De kandidaat kan aangeven op welke wijze natuurwetenschappelijke kennis in studie en beroep wordt gebruikt en kan mede op basis daarvan zijn belangstelling voor studies en beroepen onder woorden brengen.
Tot slot kijk je nog eens terug en evalueer je zowel het ontwerp als het ontwerpproces. Maar je kijkt ook vooruit. wat zou je anders doen?
Een goed begin is het halve werk, dat geldt ook als je aan een modelleeropdracht werkt. Bestudeer daarom goed onderstaande aandachtspunten
Bij het centraal examen in de andere exacte vakken kunnen vragen worden gesteld waarbij leerlingen natuurkundige begrippen moeten kunnen hanteren die niet in de programma's van die vakken zijn opgenomen. Over de behandeling van deze begrippen is afstemming nodig.
De inhoud van het ANW-programma heeft overlap met enkele subdomeinen. Het betreft uit Domein A Vaardigheden subdomeinen A1, A3, A5, A6 en A7. Sommige scholen kiezen ervoor om meer aandacht te schenken aan de wetenschappelijke toerusting van de vwo-leerling. Hiervoor zijn verschillende arrangementen ontwikkeld binnen 'Wetenschapsoriëntatie' waar in verschillende vakken gewerkt wordt aan academische vaardigheden en wetenschapsfilosofie.
Bij de stofomschrijving in het nieuwe examenprogramma CKV is gebruik gemaakt van zogenoemde dimensies. Deze dimensies, het zijn er elf, zijn disciplineoverstijgende onderwerpen die aspecten van het artistieke proces (productie, bemiddeling, receptie en reflectie van kunst) uitlichten.