Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een digitale handreiking met informatie over tweetaligheid voor pedagogisch medewerkers in de kinderopvang.
SLO ondersteunt bij het ontwikkelen van leerplankaders voor doorlopende leerlijnen in de beroepskolom. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de experimenten, het Vakcollege of doorlopende leerlijnen die scholen ontwikkelen in samenwerking met het mbo.
In samenwerking met scholen ontwikkelen we praktijkgerichte examenprogramma’s voor havo. Pilotscholen beproeven het praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M) en een praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) in een grote en kleine variant.
In dit domein staat niet de inhoud van taal centraal, maar de vorm. Het gaat hierbij om het reflecteren op taal als systeem.
Op deze website vind je de handreiking van de verschillende praktijkgerichte programma’s van zowel de licentievrije als licentiegebonden programma’s.
De huidige vakkenstructuur wiskunde op de havo en in het vwo levert een aantal nadelen op. Naar aanleiding hiervan hebben de NvvW en SLO de knelpunten van de huidige vakkenstructuur geïnventariseerd.
Zo kun je aan de slag met formatief evalueren. Formatief evalueren heeft een aantal belangrijke eigenschappen. Er is sprake van een cyclisch proces gericht op verder leren.
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.