Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1937
Van zaad tot plant Opdracht: denkvaardigheid c reëren 1. Inleiding Bij het bewerken van opdrachten uit een methode kan het helpen de volgorde van binnen opdrachten te veranderen. In de hoofdstukken over planten in biologie-methodes voor de onderbouw is aandacht voor het kiemen van zaadplanten. ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Van zaad tot plant
30 april 2015
In dit onderzoek is gekeken naar op welke wijze en in hoeverre kinderen uit groep 4, 6 en 8 blijk geven van genrekennis tijdens het voeren individuele leesgesprekken tussen leerling en docent.
8 oktober 2015
Eindgesprek Als je het onderzoek hebt afgerond ga je het onderzoek presenteren en vindt het eindgesprek plaats waarin de nadruk ligt op de evaluatie van je onderzoek (proces en product) en waarin je reflecteert op wat je van het onderzoek hebt geleerd en welke conclusies je daaruit trekt voor d...
Behoort bij: eindgesprek oi6s
23 maart 2017
Naar een doorlopende leerlijn onderzoeksvaardigheden Onderzoek doen is een complexe vaardigheid, die je niet in een keer onder de knie hebt. Het is dan ook belangrijk om leerlingen vaak een kleine of grote onderzoeksopdracht te geven. Misschien nog wel belangrijker is het om leerlingen te leren o...
Behoort bij: doorlopende leerlijn bronnenonderzoek
17 november 2016
Menselijk gedrag Opdracht creëren 1. Inleiding Bij biologie wordt in de lessen aandacht besteed aan het gedrag van dieren. Maar even interessant of misschien wel interessanter is het gedrag van mensen. In deze opdracht gaan leerlingen zelf onderzoek doen (volgens een stappenplan) naar lichaamstaa...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Menselijk gedrag
12 maart 2015