Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met dit instrument stel je vast met wie je als ontwikkelaar te maken hebt gedurende het ontwikkelproces en bij de lesuitvoering.
Met dit instrument vertrek je samen met een aantal collega's vanuit verschillende vakken en zoeken jullie naar vakoverstijgende leerdoelen.
Deze checklist zet je als team in bij het observeren van elkaars lessen, om vervolgens met de resultaten tot verbeterslagen te komen.
Met dit model ga je na in welke mate er leraar- dan wel leerlinggestuurd gewerkt wordt en hoe de begeleiding daarbij eruitziet.
Met dit hulpmiddel kom je in een teamoverleg tot een pakket van eisen voor een leeromgeving voor uitdagend onderwijs.
Met deze vragen kom je tot een passende invulling voor de beoordeling aan het eind van bijvoorbeeld een lessenreeks.
Het analysekader helpt het helder krijgen van de gewenste en mogelijke omvang en complexiteit van de ontwerptaken
Het model van het systeemspinnenweb is een praktisch hulpmiddel om te bepalen welke partijen een rol moeten hebben bij curriculumontwikkeling (op landelijk of schoolniveau).
In het kader van de examens van het nieuwe programma maatschappijwetenschappen, doet Cito onderzoek naar het toetsen van hogere denkvaardigheden en de concept-contextbenadering. Op basis van praktijkonderzoek onder leerlingen, onderscheiden Anne Hemker en Michiel Waltman in dit artikel drie beheersingsniveaus in conceptgebruik.
Ook curriculumontwikkeling kent z’n historie. Wat daarin wel en niet tot realisatie komt, volgt lang niet altijd het vooropgezette plan. Curriculumontwikkelaar Maarten Pieters doet daar op dit moment onderzoek naar.