Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hoewel beide economische vakken een eigen benadering hebben en ook een eigen 'kengebied' zijn er mogelijkheden om de vakken meer met elkaar te verweven, waardoor het leereffect van beide vakken gezamenlijk voor de individuele leerling groter wordt.
Economie heeft van oudsher filosofische wortels. Pas met als 20e-eeuwse economen als Walras kwam een einde aan deze traditie en werd de economie meer en meer algebraïsch en mechanisch benaderd.
Het programma is erop gericht dat de leerlingen zich – als vervolg op leerjaar 1 en 2, de onderbouw – verder kunnen oriënteren (zowel in de breedte als in de diepte) op deelname aan bewegingscultuur en de daartoe relevante vaardigheden, kennis en houding kunnen verwerven.
Deze pagina toont voor de verschillende vormen van samenhang enkele voorbeelden, in de vorm van thematische scholennetwerken, scenario's, leerplankaders of gemeenschappelijke domeinen in examenprogramma's.
Scholen kunnen uiteenlopende keuzes maken voor de inrichting van hun onderwijsaanbod.
Protestants christelijke basisschool De Buitenburcht uit Almere gebruikt sinds het aantreden van een nieuwe directeur – zo’n drie jaar geleden – niet meer één specifieke methode voor wereldoriëntatie.
Vernieuwen is nodig en geeft vaak energie. Maar soms is het ingewikkeld of gaat het te snel. Dat ervoer ook Heliomare (VSO, cluster 2 Mytyl) in Wijk aan Zee.
De Hommel is een protestants-christelijke Daltonschool in Venray. De school gebruikt nog vakgerichte methodes, maar werkt ook veel met projecten.
Hoe vergroot je de motivatie van je leerlingen en zorg je ervoor dat je hen geen eenheidsworst biedt?
School voor speciaal onderwijs De Singel (cluster 4) in Breda zette een avontuurlijke stap die doorzettingsvermogen en een lange adem vraagt.