Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een domein als verhoudingen vraagt om een heel andere taalvaardigheid dan bijvoorbeeld het domein meten & meetkunde. Welke taal staat precies centraal in een rekenles? Hoe kan een leerkracht 'door een taalbril' een rekenles voorbereiden? En welke talige ondersteuning is nodig tijdens de interactie met leerlingen? Op verschillende scholen zijn leerkrachten met deze vragen aan de slag gegaan.
Je ontwikkelt onderwijs in samenhang. Welke doelen komen aan bod binnen die samenhang?
Dit rapport presenteert de visie en ambitie van de Nederlandse wiskunde op de middellange termijn.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?
Met deze taakhulp krijg je ondersteuning bij alle stappen van een formatieve evaluatie: het plannen, uitvoeren, beoordelen en uitzetten van vervolgstappen. In de taakhulp krijg je stap voor stap hulp bij het opzetten van een evaluatieplan en vind je onder andere voorbeeldinstrumenten (zoals vragenlijsten, observatieschema's etc.) en uitleg hoe je evaluatieactiviteiten uitvoert (zoals interviewen, observeren, logboek bijhouden, etc.). Wanneer je voor het eerst met deze taakhulp werkt, raden we je aan bij stap 1.1 te starten. Mocht je al meer ervaring hebben, dan kun zelf bepalen waar je begint.
Beproef conceptexamenprogramma’s bovenbouw vo. Voor scholen is subsidie beschikbaar; deze is tussen 3 en 28 februari 2025 nog aan te vragen.