Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor het schoolexamen staat het de docent vrij om met een eigen invulling te komen van domein G, alleen de eindtermen uit het examenprogramma staan vast. In deze toelichting vind je een aantal zaken waarmee je rekening kunt houden als je dit domein vormgeeft.
Je ontwikkelt onderwijs in samenhang. Welke doelen komen aan bod binnen die samenhang?
Modelleren is een kernactiviteit van de (natuur)wetenschap. Binnen het kader van het modelleeronderwijs in het VO zijn de leerdoelen:1,2 het leren herkennen van situaties waar bekende modellen een rol spelen, het leren opstellen van modellen (alleen vwo) en het interpreteren van modeluitkomsten in het licht van het gestelde probleem.
Een domein als verhoudingen vraagt om een heel andere taalvaardigheid dan bijvoorbeeld het domein meten & meetkunde. Welke taal staat precies centraal in een rekenles? Hoe kan een leerkracht 'door een taalbril' een rekenles voorbereiden? En welke talige ondersteuning is nodig tijdens de interactie met leerlingen? Op verschillende scholen zijn leerkrachten met deze vragen aan de slag gegaan.
Met deze taakhulp krijg je ondersteuning bij alle stappen van een formatieve evaluatie: het plannen, uitvoeren, beoordelen en uitzetten van vervolgstappen. In de taakhulp krijg je stap voor stap hulp bij het opzetten van een evaluatieplan en vind je onder andere voorbeeldinstrumenten (zoals vragenlijsten, observatieschema's etc.) en uitleg hoe je evaluatieactiviteiten uitvoert (zoals interviewen, observeren, logboek bijhouden, etc.). Wanneer je voor het eerst met deze taakhulp werkt, raden we je aan bij stap 1.1 te starten. Mocht je al meer ervaring hebben, dan kun zelf bepalen waar je begint.
Dit rapport presenteert de visie en ambitie van de Nederlandse wiskunde op de middellange termijn.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?