Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met deze werkvorm ga je na welke eisen je stelt aan de door jou te ontwikkelen les(senreeks). Deze eisen helpen je bij het ontwikkelen van het materiaal, en bij het achteraf bepalen of je ook doet wat je aanvankelijk voor ogen had.
Het analysekader helpt het helder krijgen van de gewenste en mogelijke omvang en complexiteit van de ontwerptaken
Met het beschreven programma voor het SE kan het practicum meerdere functies hebben:
De kandidaat kan tenminste in de context van duurzaamheid, materialen, voeding of gezondheid een onderzoeks- of een ontwerpopdracht formuleren, die uitvoeren en daarvan verslag doen.
Een mogelijkheid om een onderdeel toe te voegen aan het schoolexamen is om praktisch werk in de vorm van practica, eigen onderzoek of een ontwerpopdracht op te nemen in het programma of deelnemen aan de Biologie Olympiade
Dit model helpt je onderscheiden, hoe op verschillende niveaus aan curriculumontwikkeling wordt gedaan. Een curriculum is kortweg ‘een plan voor het leren van leerlingen’. Op verschillende niveaus wordt nagedacht over zulke plannen.
Dit model helpt bij het verduidelijken wat je bedoelt als je praat over het curriculum.
De centrale vraag bij curriculumontwikkeling is: welke doelen en inhouden hebben prioriteit in het onderwijs, en waarom? Om overladenheid te voorkomen en richting te hebben voor het ontwikkelproces, is een heldere visie op onderwijs noodzakelijk. Vanuit de visie maakt een school keuzes over doelen en inhouden, en de andere onderdelen van het curriculaire spinnenweb.