Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met dit instrument vertrek je samen met een aantal collega's vanuit verschillende vakken en zoeken jullie naar vakoverstijgende leerdoelen.
Met dit stappenplan stem je leerinhouden van vo-onderbouw en vo-bovenbouw af om zo de doorlopende leerlijn voor leerlingen te versterken.
Deze werkvorm zet je in om in overleg met collega’s te komen tot een gemeenschappelijke format voor het beschrijven van (vakoverstijgende) activiteiten.
Met dit stappenplan bepaal je met de vaksectie MVT wat een geschikte wijze van beoordelen is bij de moderne vreemde talen binnen de school
Het model van het systeemspinnenweb is een praktisch hulpmiddel om te bepalen welke partijen een rol moeten hebben bij curriculumontwikkeling (op landelijk of schoolniveau).
Als het begrip curriculumontwikkeling helder is, volgt de vraag: hoe pak je dit nu aan? Curriculumontwikkeling is een cyclisch proces, dat bestaat uit vijf samenhangende kernactiviteiten. De Engelstalige afkorting van deze stappen is ADDIE: analysis, design, development, implementation en evaluation.
Met dit invulschema breng je in kaart wat je van de huidige onderwijspraktijk (op klassenniveau) zou willen behouden en wat volgens jou veranderd moet worden.
Dit model is een hulpmiddel om maatwerk in de klas vorm te geven, met als doel zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de niveauverschillen van de leerlingen.
Met dit hulpmiddel kom je in een teamoverleg tot een pakket van eisen voor een leeromgeving voor uitdagend onderwijs.
Deze voorbeeldrubrics zet je in om een aantal vaardigheden van leerlingen te beoordelen (al dan niet door de leerling zelf). Ze kunnen ook helpen als je zelf rubrics wilt ontwikkelen.