Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1511
High Tech High-scholen in San Diego hanteren gedurende het gehele proces van projecten ontwerpen protocollen. Gerdineke van Silfhout, leerplanontwikkelaar bij SLO, maakte een vertaling.
16 januari 2018
Een leskist ontwerpen, een escaperoom bouwen of hulpmiddelen bedenken waarmee ouderen langer thuis kunnen wonen: het nieuwe vak technologie & toepassing neemt leerlingen van de gemengde en theoretische leerweg mee naar alle sectoren waar technologie een rol speelt. SLO schreef een schoolexamenprogramma en een handreiking en begeleidt de pilotscholen die het vak in de praktijk aan het ontwikkelen zijn.
7 november 2018
In dit artikel beschrijven Geeke Bruin-Muurling en Anneke Noteboom hoe je als leraar of rekencoördinator niet alleen spellen kunt zoeken die specifiek passen bij de doelen van je rekenles of van je methode, maar juist ook: hoe je zelf bij bepaalde rekendoelen een eenvoudig spel kunt bedenken, dat voldoet aan de eisen van een goed en zinvol rekenspel én dat jouw leerlingen aanzet tot leren. Ze gaan zelfs een stap verder: Kunnen kinderen misschien ook zelf een rekenspel ontwikkelen of aanpassen, waardoor ze niet alleen aan een doel werken als ze het spel spelen, maar waarbij het ontwerpen zelf, het leren bevordert?
10 januari 2019