Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Onderzoek in zes stappen is ontwikkeld om docenten en leerlingen in het vo te helpen bij het stapsgewijs aanleren en toepassen van onderzoeksvaardigheden
Informatie over de toenemende rol van contexten in het natuur en techniekonderwijs.
De examenprogramma’s kennen elk zes domeinen. De syllabus geeft voor elk domein kort aan wat leerlingen daarin zouden moeten kennen en kunnen. Die beschrijvingen zijn in de handreiking overgenomen. De syllabus vindt u op de site van het examenblad.
In het schoolexamen is meer mogelijk dan vaak wordt gedacht. Naast de op het centraal examen lijkende schriftelijke toetsen met open en/of gesloten vragen is er een heel scala aan mogelijke toetsvormen.
Het leerplankader kunstzinnige oriëntatie is ontwikkeld in opdracht van het ministerie van OCW. Op deze plek worden de aanleiding en het doel voor dit leerplankader nader beschreven.
De kandidaat kan met behulp van chemische kennis tenminste in de context van duurzaamheid een voorbeeld uit de Nederlandse chemische industrie analyseren en aangeven wat de bijdrage is van het bedrijfsproces aan lokale en mondiale kwaliteit van leven.