Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.
Een leesgesprek is een echt gesprek. Kinderen moeten tijdens het leesgesprek niet het gevoel krijgen dat ze in een toetssituatie zitten. Het gaat erom door samen over lezen te praten een beeld te krijgen van het leesgedrag van de leerling.
Op deze pagina kun je zien welke personen en verenigingen actief zijn in het reken- en wiskundeonderwijs, welke media er zich op reken- en wiskundeonderwijs richten, welke lerarenopleidingen er zijn en welke evenementen regelmatig gehouden worden.
Om het gat te dichten tussen de huidige situatie en de gewenste situatie zal er ontwikkeld moeten worden in de school.
Op deze pagina’s vind je informatie over de praktijk-/ beroepsgerichte vakken in het praktijkonderwijs (pro) en het voortgezet speciaal onderwijs (vso).
Het leerplankader maakt deel uit van het beleidsprogramma 'Cultuureducatie met Kwaliteit' en heeft tot doel de kwaliteit van kunstzinnige oriëntatie op basisscholen en scholen voor speciaal onderwijs te waarborgen.
Het leerplankader kunstzinnige oriëntatie biedt houvast bij de invulling en borging van het curriculum voor kunstzinnige oriëntatie op scholen.