Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het vak bedrijfseconomie is de afkorting van het vak bedrijfseconomie, ondernemerschap en financiële zelfredzaamheid. Ondernemerschap is binnen bedrijfseconomie zowel inhoudelijk als didactisch en pedagogisch een belangrijk aspect.
In de traditie van de lichamelijke opvoeding is ten aanzien van toetsen en beoordelen te veel aandacht uitgegaan naar het beoordelen van het prestatieniveau op het gebied van de bewegingsvaardigheid van de leerlingen. Bewegingsonderwijs moet leerlingen helpen een verstandige en positieve keuze te maken voor 'zelfstandige, verantwoorde, perspectiefrijke en blijvende deelname aan de bewegingscultuur'. Een bepaalde mate van bewegingsbekwaamheid is daarvoor onontbeerlijk, zeker. Dus wordt een belangrijk deel van de onderwijstijd besteed aan het zich beter eigen leren maken van een breed scala aan bewegingsactiviteiten. Zeker in bovenbouw vo is het echter minstens zo belangrijk dat de leerling zichzelf afvraagt wat voor hem of haar verantwoorde en perspectiefrijke deelname aan bewegingscultuur inhoudt. Deels gaat het daarbij om het leggen van dat verband via reflectie.
Vernieuwen is nodig en geeft vaak energie. Maar soms is het ingewikkeld of gaat het te snel. Dat ervoer ook Heliomare (VSO, cluster 2 Mytyl) in Wijk aan Zee.
Openbare basisschool De Koningslinde in Vught werkt volgens het principe van het International Primary Curriculum (IPC)
Meer focus op Mens & Maatschappij. Dat was het streven van CSG Het Streek. Daarom profileert deze Edese vo-school zich tegenwoordig ook als ‘Geo Future School’.
Het domein Natuur en Technologie in de onderbouw van havo/vwo van het Zuyderzee Lyceum in Emmeloord kenmerkt zich door integraal onderwijs.
Voor het schoolexamen staat het de docent vrij om met een eigen invulling te komen van domein G, alleen de eindtermen uit het examenprogramma staan vast. In deze toelichting vind je een aantal zaken waarmee je rekening kunt houden als je dit domein vormgeeft.