Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De kandidaat kan in contexten analyseren op welke wijze natuurkundige en technologische kennis wordt ontwikkeld en toegepast.
De eindtermen beschreven in het examenprogramma worden getoetst in het centraal examen en het schoolexamen.
Informatie over hoe de informatica olympiade in het leerplan informatica opgenomen kan worden
57 leraren en leesconsulenten hadden zich aangemeld voor de netwerkbijeenkomst van 13 juni 2022, georganiseerd door het SLO netwerk gespecialiseerd onderwijs.
Praktische uitleg van hoe je met je team op school aan de slag kunt gaan met curriculumanalyse.
Op deze pagina's vind je informatie over de beroepsgerichte programma's en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Hoewel modelleren als vaardigheid al vanaf 1991 deel is van de exameneisen natuurkunde, richt modelleren in het natuurkundeprogramma zich met name op dynamisch modelleren met differentievergelijkingen, al dan niet ondersteund door een grafische weergave van het model. Het denken in modellen, dat wil zeggen modelvorming zoals bedoeld in de eindtermen van het examen havo1 en vwo2, blijft daarbij onderbelicht.