Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wil jij met je team aan de slag met meertaligheid? Met deze teamgids ga je op basis van actieve werkvormen met elkaar in gesprek en doe je ervaring op. Zo ontwikkel je een gezamenlijke taal en gemeenschappelijke beelden om te bepalen hoe je de talige diversiteit van leerlingen een plek geeft op school.
De teamgids meertaligheid bestaat uit vier bijeenkomsten, bijlagen en een Powerpoint.
Handreiking met voorbeelden van internationaliseringsactiviteiten, tips en achtergrondinformatie om wereldburgerschap te integreren in je curriculum.
Formatief evalueren (FE) ondersteunt het leerproces en de ontwikkeling van kinderen. Deze naastlegger met tips bij elke stap van het cyclische proces van formatief evalueren, helpt leerkrachten in het po direct bij de voorbereiding om formatief evalueren te integreren in thema en leeractiviteiten.
Digilijnrekenen.nl biedt een overzicht van doorlopende leerlijnen in groep 1 t/m 6 van het po voor het domein Rekenen uit het Referentiekader. De leerlijnen worden gevisualiseerd in een 'stromenland' met Getalbegrip als centrale lijn.
Deze interactieve pdf bevat alle informatie uit de voormalige website DigilijnRekenen. Met handleiding en mogelijke gebruiksscenario's.
De handreiking schetst in zes scenario’s de mogelijke rollen van de leraar als gebruiker van cultureel erfgoed.
In deze praktische publicatie lees je hoe je met exit cards informatie verzamelt over de leerontwikkeling van leerlingen. Je krijgt handvatten hoe je in een les doelgericht met exitcards aan de slag kunt gaan. Ook lees je over de verschillende functies van de exitcards, geïllustreerd met concrete voorbeelden waarbij steeds een andere functie van de exitcards centraal staat.
Deze handreiking biedt informatie, hulpvragen en aandachtspunten om vaardigheden te integreren in je groep of klas. Het helpt je om met je leerlingen doelen te stellen over algemene vaardigheden, een plan van aanpak te maken en te reflecteren op hun ontwikkeling.
De handreiking, themakaarten en posters zijn bedoeld voor leraren en begeleiders van talentvolle leerlingen, waaronder hoogbegaafde leerlingen in het po en de onderbouw van het vo.