Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Tijdens het leerproces in de klas is volop interactie tussen docent en leerlingen. De docent ontdekt onjuiste antwoorden van zijn leerlingen en reageert daarop. Toch blijven veel problemen verborgen tot het moment dat de summatieve toets wordt afgenomen. Dat is jammer, want er zijn veel mogelijkheden om gedurende de les in enkele minuten begrips- en andere leerproblemen op te sporen én er onmiddellijk en adequaat op te reageren. In deze publicatie wordt aan de hand van concrete voorbeelden getoond hoe docenten misconcepties van leerlingen snel kunnen signaleren aan de hand van concept checks.
Om goed over het curriculum te kunnen praten, zijn gemeenschappelijke begrippen nodig. In deze publicatie worden de belangrijkste curriculumgerelateerde begrippen gedefinieerd.
Wil jij met je team aan de slag met meertaligheid? Met deze teamgids ga je op basis van actieve werkvormen met elkaar in gesprek en doe je ervaring op. Zo ontwikkel je een gezamenlijke taal en gemeenschappelijke beelden om te bepalen hoe je de talige diversiteit van leerlingen een plek geeft op school.
De teamgids meertaligheid bestaat uit vier bijeenkomsten, bijlagen en een Powerpoint.
Handreiking met voorbeelden van internationaliseringsactiviteiten, tips en achtergrondinformatie om wereldburgerschap te integreren in je curriculum.