Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In dit rapport beschrijven we de ontwikkelingen en uitdagingen bij wetenschap & technologie in het basisonderwijs.
Een overzicht van onderzoeken die zijn gedaan naar het keuzeproces van leermiddelen.
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
Om met succes te kunnen doorstromen naar mbo of havo moeten gtl-leerlingen onder meer beschikken over een aantal algemene vaardigheden.
De toepassing van technologie als antwoord op een specifieke vraag wordt steeds belangrijker. Dat vraagt om nieuwe vaardigheden van de toekomstig beroepsbeoefenaar. Het is daarom van belang hieraan in de lessen aandacht te besteden.
Veel docenten tellen het cijfer voor de olympiade niet mee als apart cijfer in het PTA, maar als bonus op een schoolexamentoets.
Wat weten we over het uitgevoerde curriculum Nederlands? Via metingen en onderzoek krijgen we daar zicht op.