Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren hoofdzaken over geestelijke stromingen die in de Nederlandse multiculturele samenleving een belangrijke rol spelen, en ze leren respectvol om te gaan met seksualiteit en met diversiteit binnen de samenleving, waaronder seksuele diversiteit.
De leerlingen leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.
Uit een onderzoek van Hattie (2015) blijkt dat je als leraar meer leerrendement uit je lessen kunt halen wanneer leerlingen weten waar ze naar toe werken, waarom ze iets moeten leren en hoe ver ze zijn in het behalen van die doelen.
Bij het profiel D&P gaat het bij twee van de vier modulen om het werken voor een opdrachtgever: het organiseren van een activiteit (module 1) of het maken van een multimediaal product (module 4). In dat kader moeten verschillende gesprekken gevoerd worden: eerst een gesprek om de wensen en eisen van de opdrachtgever te inventariseren of te verduidelijken, dan een gesprek over de opbrengst van het vooronderzoek of het voorlopige ontwerp en uiteindelijk nog een gesprek om het product te presenteren.
Steeds meer scholen zoeken naar manieren om leerlingen te ondersteunen om ergens goed in te worden. SLO helpt scholen om hiervoor een goede vorm te vinden.