Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.
Uit een onderzoek van Hattie (2015) blijkt dat je als leraar meer leerrendement uit je lessen kunt halen wanneer leerlingen weten waar ze naar toe werken, waarom ze iets moeten leren en hoe ver ze zijn in het behalen van die doelen.
Bij het profiel D&P gaat het bij twee van de vier modulen om het werken voor een opdrachtgever: het organiseren van een activiteit (module 1) of het maken van een multimediaal product (module 4). In dat kader moeten verschillende gesprekken gevoerd worden: eerst een gesprek om de wensen en eisen van de opdrachtgever te inventariseren of te verduidelijken, dan een gesprek over de opbrengst van het vooronderzoek of het voorlopige ontwerp en uiteindelijk nog een gesprek om het product te presenteren.
Cito, Cambridge Assessment English en SLO hebben onderzoek gedaan naar de streefniveaus voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Hier lees je meer over de resultaten.
Op deze pagina's vind je informatie over het vak Engels en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Maatwerk is niets meer of minder dan het aanpassen van onderwijs aan verschillen tussen leerlingen en hun daarbij behorende behoeften
Overzicht van evaluatie-onderzoeken i.v.m. de invoering van vernieuwde examenprogramma's in vmbo, havo en vwo