Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO organiseert op 15 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde.
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van jouw leerlingen kunt versterken?
NVvW en Platform Rekenbewust vakonderwijs organiseren op 15 juni 2023, samen met KNAG, Vecon en NVON, een conferentie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde in alle vakken.
SLO'er Suzanne Sjoers verzorgd hier om 15:10 uur de presentatie 'Basisvaardigheden, wat zijn het eigenlijk?'
Tijdens deze dag zijn er plenaire lezingen en word je geïnformeerd over alle actuele ontwikkelingen. Daarnaast is er keuze uit verschillende interactieve en informatieve workshops over diverse onderwerpen. Zo geeft SLO'er Stanja Oldengarm een workshop over het prioriteitenspel, dat als doel heeft een schoolteam onder leiding van de rekencoördinator een diepgaand gesprek te laten voeren over het reken-wiskundeonderwijs aan de rekenaars op de eigen school. Met de opbrengst kan een team komen tot een gedeelde visie en beleidsprioritering.
Ben jij werkzaam in het primair onderwijs bij een stichting als kwaliteitsmedewerker of projectleider en heb je de taak om de basisvaardigheden voor taal en rekenen te versterken?
De 41e Panama-conferentie over reken-wiskundeonderwijs vindt plaats op donderdag 1 en vrijdag 2 juni 2023 in Woudschoten hotel- en conferentiecentrum in Zeist. Het thema: rekenen-wiskunde in verbinding.
SLO'ers Stanja Oldengarm en Marc van Zanten geven hier een presentatie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde.
Veel leerkrachten maken zich zorgen over de leervorderingen in hun groep. En terecht! Twee jaar corona heeft het onderwijs geen goed gedaan. We hebben met een nieuwe werkelijkheid te maken die om een flexibele werkwijze vraagt. Formatief evalueren zou wel eens de sleutel kunnen zijn.
Het leren van basisvaardigheden taal en rekenen en wiskunde zijn een belangrijk doel in het onderwijs.
De Nationale Onderwijstentoonstelling is het grootste vakevent voor professionals in de kinderopvang, buitenschoolse opvang, het primair en voortgezet onderwijs!
Dat heeft ook gevolgen voor de inhoud van lesmethodes en andere leermiddelen. We vinden het belangrijk om iedereen die betrokken is bij het maken van leermiddelen goed op de hoogte te houden