Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De referentieniveaus zijn ook voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften het uitgangspunt. Er zijn echter leerlingen die, ondanks de inspanningen van de school, de referentieniveaus niet halen op het moment dat het van hen wordt verwacht. Dan kan het nodig zijn om (inhoudelijke) keuzes te maken, zodat deze leerlingen een onderwijsaanbod krijgen dat past bij hun ontwikkelingsperspectief. Het project Passende perspectieven heeft ter ondersteuning van dit proces de referentieniveaus voor rekenen uitgewerkt, waarbij werd uitgegaan van drie verschillende groepen met elk een specifieke beperking. De opbrengsten van de eerste fase van het project bevat de volgende onderdelen: wegwijzer, doelenlijsten, leerroutes bij de doelenlijsten en profielschetsen van de drie doelgroepen.
Bijlagen Teamgids voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden rekenen/wiskunde.
Functionele kerndoelen (concept) rekenen en wiskunde met toelichtingsdocument.
Domeinbeschrijving voor in 2027 gepland peilingsonderzoek. In deze domeinbeschrijving is opgenomen wat de wettelijke eisen zijn voor rekenen en wiskunde in het po en de stand van zaken in dit domein.
In dit document lees je de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde, inclusief het toelichtingsdocument.
Bijeenkomst 2 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden rekenen/wiskunde.
Bijeenkomst 1 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden rekenen/wiskunde.
Bijeenkomst 3 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden rekenen/wiskunde.