Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor het vmbo geldt dat de exameneenheid Gespreksvaardigheid vergeleken kan worden met de omschrijving van het referentiekader taal voor mondelinge taalvaardigheid, de onderdelen spreken en gesprekken voeren op 2F.
Voor de beoordeling van de gespreksvaardigheid van leerlingen zijn de kenmerken van de taakuitvoering Mondelinge vaardigheid - Spreken en Gesprekken voeren 2F van het referentiekader taal bruikbaar.
Voor de beoordeling van de schrijfvaardigheid van de leerlingen zijn de kenmerken van de taakuitvoering Schrijven 2F van het referentiekader taal bruikbaar.
Dertien lessenseries van taalgerichte lessenseries voor het voortgezet onderwijs.
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond Nederlands.
SLO heeft voor het jonge kind (fase 1) bij ieder leergebied een inhoudskaart ontwikkeld met een overzicht van het mogelijke aanbod in de vorm van aanbodsdoelen. Deze doelen geven een richting waarin kinderen onderwerpen verkennen en ermee leren omgaan.
Vakblad Didactief heeft in samenwerking met SLO deze Didactief special gemaakt die in het teken staat van basisvaardigheden versterken.