Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Kamerbrief over de achteruitgang van de basisvaardigheden van leerlingen in Nederland.
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.
Leerlingen gaan met elkaar na wat de succescriteria zijn om tot een uitslag van een ruimtefiguur te komen. Vervolgens maken zij zelf een uitslag van een ruimtefiguur.
Dit Word document behoort bij de publicatie: Checklist Verantwoord kiezen voor fundamenteel rekenniveau 1F.
Het ministerie heeft van de werkgroep het eindrapport met daarin de adviezen van de werkgroep ontvangen. In een eerste reactie heeft het ministerie laten weten dat de voorgestelde vakkenstructuur zeer toepasbaar lijkt in de praktijk. De aanbevelingen van de werkgroep wat betreft de ruimte voor de verschillende wiskundevakken moeten nu gewogen worden in het geheel van het vakkenpakket voor havo en vwo. Naast de vakkenstructuur wiskunde zijn er nog enkele andere open eindjes bij andere vak(gebied)en die een plek in het geheel dienen te krijgen.
Opdracht vanuit ministerie OCW aan SLO voor actualiseren kerndoelen basisvaardigheden.