Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De netwerkbijeenkomst van 16 november 2022 stond in het teken van basisvaardigheden taal-Nederlands en rekenen-wiskunde.
Een sbo-school benaderde ons met deze vraag. Zij hebben veel leerlingen die een leerroute van Passende perspectieven volgen en hebben hun onderwijs ingericht aan de hand van de leerroutes.
Hier kun je informatie vinden over leerlijnen rekenen en wiskunde, waaronder Digilijn, Leerplan in Beeld en 10-14-onderwijs.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?
Naast wiskundige kennis en vaardigheid is het belangrijk dat leerlingen leren wiskundig te denken. Wat is dat? En hoe leren ze dat? Daarover kun je hier meer lezen.
Dit thema gaat over hoe je samenhang van rekenen/wiskunde met andere leergebieden kunt vormgeven en wat daarbij komt kijken.
Passende Perspectieven streeft naar een balans in het rekenaanbod, waarbij de leerling ook toekomt aan de onderdelen uit de bovenbouw door ruimte te creëren in het aanbod van de (onder- en) middenbouw. Voor de leerling zijn alleen de zinvolle doelen geselecteerd. Op deze manier wordt hij binnen leerroute drie zo goed mogelijk voorbereid op het praktijkonderwijs of voortgezet speciaal onderwijs uitstroom arbeidsmarkt.
Dit rapport laat de bijdrage van wiskunde aan de economie zien en kijkt naar de toekomst.
Dit rapport presenteert de visie en ambitie van de Nederlandse wiskunde op de middellange termijn.